با پوست خشک چه کنیم

پوست خشک معمولا دارای دو نوع می باشد. یک نوع، پوستی که غده های چربی در آن کم کار می کنند که در این صورت باعث خشکی پوست می شود. نوع دیگر پوستی که، کم آب است که این مشکل هم یکی از مشکلات پوست خشک می باشد.راه های زیادی وجود دارد که بتوان خشکی پوست را از برد. این راه های بسیار ساده هستند و تنها نیاز به مداومت و پشتکار دارند. مثلا برای انواع پوست های خشک  ، توصیه می شود که روزانه دو مرتبه پوست توسط یک پاک کننده ی ملایم تمیز شود. سپس با استفاده از یک مرطوب کننده ی مناسب، رطوبت لازم به پوست داده شود. این کار نه تنها پوست شما را تازه نگه می دارد، بلکه از چروک شدن پوست شما به مرور زمان جلوگیری می کند.

افرادی که دارای پوست خشک هستند، دقت داشته باشند حتما زمانی که می خواهند در معرض نور خورشید قرار بگیرند از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده نمایند.

روغن ماهی یا روغن دانه ی کتان بسیار برای پوست های خشک مفید است. بنابراین توصیه می شود، به صورت روزانه یک یا دو قاشق در روز از این روغن ها استفاده شود.

روغن زیتون یکی از روغن هایی است که، اثر درمانی بی نظیری روی پوست های خشک دارد. این روغن اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های لازم را برای پوست ایجاد کرده و با اثر طولانی مدتی که روی پوست دارد، از خشکی پوست جلوگیری می کند.

یکی دیگر از عواملی که باعث خشکی پوست می شود، حمام با آب داغ است. آب داغ می تواند پوست های خشک را تحریک کرده و موجب خشکی بیش از حد این نوع پوست ها شود.

افرادی که دارای پوست خشک هستند باید بدانند که، نباید از لیف های زبر برای پوست خود استفاده نمایند. هر چقدر لیفی که استفاده می کنند نرم تر باشد و ملایم تر پوست را شستشو دهد، بهتر است.

پوست خشک

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up