ضعف رفتن پا هنگام خواب

ضعف رفتن پا هنگام خواب ، مشکلی است که فرد هنگام خواب در پاها و گاهی دست ها احساس ناراحتی می کند. در این هنگام فرد با مالش دادن پاها و یا راه رفتن روی آن ها احساس بهتری پیدا میکند. این مشکل یکی از اختلالات خواب نیز به شمار می رود و به اصطلاح سندروم پای بی قرار نامیده می شود. هر فردی با هر سنی، ممکن است ضعف رفتن پا هنگام خواب را تجربه کرده باشد.زمانی که سندروم پای بی قرار در فردی رخ میدهد، معمولا با تکان دادن پا این مشکل کم تر می شود و فرد احساس بهتری پیدا می کند. اگر بخواهیم بگوییم چه زمان هایی ممکن است این مشکل پیش آید می توان گفت زمان هایی که فرد مدت طولانی روی صندلی سینما یا هواپیما می نشیند و زمانی که به مدت طولانی رانندگی می کند، این حس بیشتر به سراغ وی می آید.

گاهی اوقات بیماری هایی نظیر پارکینسون ، دیابت و بیماری های کیلوی باعث بروز این بیماری می شوند. البته زمینه های وراثنی نیز در بروز بیماری سندروم پای بی قرار دخالت دارند و ثابت شده پنجاه درصد افرادی که دچار این مشکل هستند، سابقه ی این بیماری را در خانواده ی خود داشته اند.

در بضی موارد دیده شده خانم های باردار در اواخر دوران بارداری خود دچار این بیماری می شوند که معمولا یک ماه بعد از زایمان این مشکل حل می شود و جای نگرانی برای فرد وجود ندارد.

یکی از مسائلی که در بروز بیماری سندورم پای بیقرار ذکر شده، کمبود آهن است که معمولا با درمان مشکل کمبود آهن در بدن، این بیماری نیز درمان می شود. البته لازم به ذکر است که، درمان کمبود آهن باید زیر نطر پزشک انجام شود.

از جمله راه هایی که می توان در خانه برای بهبود این بیماری انجام داد عبارتند از: حمام و ماساژ ، پوگا و مدیتیشن ، ورزش ، کمپرس با آب سرد یا گرم ، عدم مصرف کافئین و همچنین سیگار و الکل است. انجام این کارها می تواند در بهبود ضعف رفتن پا هنگام خواب بسیار تاثیر گذار باشد.

 

ضعف رفتن پا

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up