چگونه چربی پوست صورت را کم کنیم

چربی پوست صورت ، یکی از عواملی است که شاید برای افرادی که دارای پوست چرب هستند ناخوشایند است. زیرا این موضوع باعث می شود که پوست صورت براق به نظر برسد. البته لازم به ذکر است، افرادی که دارای پوست چرب هستند از پوستی ضخیم تر و مقاوم تر نسبت به پوست های دیگر برخوردار می باشند. برای کنترل چربی پوست صورت ، راه های زیادی وجود دارد که در اینجا به برخی از این موارد اشاره می شود.

یکی از معظلات پوست هلی چرب بروز جوش و آکنه است. این نوع پوست ها به دلیل چربی بیش از حد، آلودگی و میکروب ها را زود به خود جذب می کنند. به همین دلیل است که بروز جوش و آکنه در پوست های چرب راحت تر اتفاق می افتد.

افرادی که دارای پوست چرب هستند می توانند، پوست صورت خود را دو بار در روز به وسیله ی صابون شستشو دهند تا چربی پوست آن ها کاهش یابد. که البته باید دقت شود که حتما از صابون های ضد آکنه و آنتی باکتریال استفاده شود. دقت داشته باشید که این روش برای پوست های خشک به هیچ وجه توصیه نمی شود و برای پوشت های خشک استفاده از صابون جایز نیست.

برای درمان چربی پوست صورت از روش ها گیاهی و یا خانگی نیز می توان استقاده نمود. مثلا مصرف روزانه ی تخم کتان می تواند چربی پوست را کم کرده و به متعادل نمودن آن کمک کند.

همچنین می توان از برخی گیاهان مانند گل همیشه بهار، اسطوخودوس و یا رازیانه به شکل بخور استفاده نمود و با تکرار مداوم چربی پوست را کاهش داد.

استفاده از انواع میوه های مانند آلو ، خیار ، سیب ، کدو حلوایی ، هویج ، لیمو ترش به صورت ماسک می تواند چربی پوست صورت را کاهس داده و از بروز جوش و آکنه بر روی این گونه پوست ها جلوگیری نماید.

نکته ی مهم دیگر این است، افرادی که دارای پوست چرب هستند به هیچ عنوان از لوازم آرایشی و کرم هایی که دارای چربی فراوان هستند استفاده نکنند.

 

چربی پوست صورت

 

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up