بیماری میگرن چیست

بیماری میگرن نوعی از سردرد است که، با تبش و ضربه همراه می باشد و در بیشتر موارد به تهوع و استفراغ منجر می شود. افرادی که به بیماری میگرن دچار هستند، حساسیت شدیدی به نور و صدا دارند. همچنین دردهای ناشی از میگرن بسیار طولانی است و گاهی حتی فرد چند ساعت در روز مبتلا به میگرن است و ممکن است باعث مخطل شدن کارهای روزانه وی شود.معمولا بیماری میگرن همراه با علائمی ظاهر می شود که این علائم، در همه ی بیماران یکسان است. به طور مثال: زمانی که فرد دچار سردردهای تپنده و ضربان دار می شود مشخص می شود که به میگرن دچار است. این سردرد با حرکت کردن فرد بیشتر می شود و ممکن است از، قسمتی از سر به قسمتی دیگر منتقل شود.

از دیگر علائم میگرن می توان به تهوع و استفراغ ، احساس خستگی و سرگیجه ، کاهش اشتها و رنگ پریدگی ، تار شدن دید و احساس سرما و گرمای غیر طبیعی و… اشاره نمود.

افرادی که به بیمار میگرن دچار هستند، به طور معمول به نور و صدا یا بو حساسیت شدیدی دارند و این مورد یکی از علائم بارز میگرن است.

تعداد دفعات سردرد در افرادی که دچار میگرن هستند، متفاوت است. بعضی از افراد ممکن است دو روز یک بار دچار حملات میگرنی شوند و بعضی دیگر ممکن است یک یا دو بار در سال به این عارضه دچار شوند.

دلایل بروز میگرن در افراد هنوز مشخص نشده، اما این موضوع که میگرن یکی از بیماری های ارثی است و ممکن است فرد این بیماری را از خانواده ی خود به ارث برده باشد، ثابت شده است.

بیماری میگرن شاید یکی از بیماری هایی باشد که هیچ وقت به طور کامل درمان نشود، اما افراد می توانند با تغییر سبک زندگی خود تعداد حملات میگرنی را کاهش داده و به حداقل برسانند. مثلا افرادی که با استنشاق بوهایی مانند عطرها و ادکلن های خاصی دچار حملات میگرن می شوند، می توانند این بوها را از زندگی روزمره خود حذف کنند.

همنین داشتن یک رژیم غذایی سالم می تواند، میزان این بیماری را کاهش دهد. ورزش و کاهش وزن نیز می توانند از عوامل بهبود در بیماری میگرن محسوب شوند.

 

بیماری میگرن

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up