خصوصیات مانتو اداری و لباس فرم مناسب

خصوصیات مانتو اداری و لباس فرم مناسب

پوشیدن لباس فرم اداری پدیده تازه ای نیست سالیان درازی است که شاغلین در حرفه های مختلف از لباس کار مخصوص استفاده می کنند. انواع لباس کار مردانه و لباس فرم زنانه طراحی شده که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. هر مانتو اداری و لباس کاری را نمی توان برای سایر ادارات و شرکت ها استفاده کرد. لباس فرم اداری ، مخصوص هر ارگان و با توجه به هدف سازمانی طراحی می شود. لباس فرم ارتش از اولین لباس های اداری در دنیاست ولی امروزه با صنعتی شدن جهان و شاغل شدن افراد در واحدهای اداری، یونیفورم هماهنگ اداری در همه ارگان ها استفاده می شود. در این مطلب با لباس فرم اداری و مانتو فرم اداری بیشتر آشنا می شویم.

مانتو اداری چیست؟

مانتو فرم اداری تن پوش ویژه بانوان شاغل در ارگان ها و سازمان ها است که برای حضور در محل کار، پوشیدن آن الزامی است. مانتو اداری دارای طراحی زیبا و شکیل بوده، خوش فرم و خوش استایل دوخته می شود. در برخی از ادارات و موسسات دولتی و خصوصی پوشیدن لباس فرم اداری برای آقایان و مانتو اداری برای خانم ها اجباری است. مدیران سازمان های معتبر برای بالا بردن پرستیژ کاری کارکنان و ایجاد روحیه خوشپوشی تمایل به استفاده از مانتو اداری و لباس فرم اداری دارند. طراحی لباس فرم با توجه به معیارهای مدیریت و در نظر گرفتن المان های زیبایی شناختی توسط افراد با تجربه انجام می شود. حتی بسیاری از افرادی که لباس فرم مشخصی ندارند نیز تمایل دارند از لباس رسمی اداری برای محل کار استفاده کنند.

چرا پوشیدن لباس فرم اداری و مانتو اداری مهم است؟

هر چند این مدیران سازمان ها و ارگان ها هستند که بر پوشش فرم اداری کارمندان تاکید دارند ولی تنها کارفرمایان از منافع لباس فرم یک دست سود نمی برند. به طور معمول این لباس برای ۳ طیف مختلف در هر سازمان منافعی را به همراه دارد. در یک تقسیم بندی ساده می توان چنین در نظر گرفت:
۱) منافع کارفرما
۲) منافع کارکنان
۳) منافع مشتری

۱) منافع کارفرما

چرا کارفرما از لباس فرم اداری و مانتو اداری هماهنگ در شرکت خود سود می برد؟ سرمایه گذاری در طراحی و دوخت لباس فرم برای کارفرمایان هزینه بر است ولی با توجه به منافع آن، هیچ تردیدی برای صرف هزینه بیشتر در این زمینه باقی نمی ماند. بدون تردید کارفرمایانی که در شرکت خود پوشیدن لباس فرم رسمی را اجباری اعلام می کنند جنبه های مثبت این کار را هم در نظر می گیرند. الزام به پوشیدن مانتو اداری و لباس فرم به کارمندان، یک بازی برد-برد برای صاحبان مشاغل و مدیران است برخی از این مزایا عبارتند از:
 افزایش بهره وری کارکنان
بررسی ها نشان دهنده آنست که پوشیدن لباس فرم یک دست بهره وری کارمندان را افزایش می دهد. افزایش بهره وری و بازدهی مطلوب شاغلین در یک سازمان موجب بالندگی و شکوفایی نهاد و ارگان ذیربط خواهد شد. طی یک نظر سنجی بیش از نیمی از کارکنان نسبت به پوشیدن لباس فرم و مانتوی اداری احساس خوبی داشتند و آن را مثبت ارزیابی کرده اند. در این مورد کارمندان آقا و خانم های کارمند در نظر سنجی شرکت کرده اند و هر دو گروه رضایت خود را از پوشش هماهنگ رسمی اعلام کرده اند.
 لباس اداری و نقش آن در برندینگ
بدون تردید لباس فرم کارکنان ابزاری کارآمد برای موفقیت نام تجاری سازمان است. صرف هزینه برای طراحی و دوخت لباس فرم در برابر ارزش تبلیغاتی این لباس بسیار مقرون به صرفه است. در نظر داشته باشید که امکان طراحی مانتو اداری و لباس فرم با طرح مورد نظر سازمان یک امکان تبلیغاتی موثر است. برای مثال مانتو فرم اداری شرکت های هواپیمایی و فروش بلیط معرف شرکت مربوط و هویت کاری آن است. کدام رسانه تبلیغاتی می تواند با هزینه ای اندک، تبلیغاتی وسیع را هدایت کند؟ در عصر حاضر تبلیغات غیر مستقیم بهترین راه برای موفقیت کسب و کار است.
به جای تبلیغات متداول یک لباس فرم اداری شیک را برای کارمندان در نظر بگیرید. درج لوگوی سازمان روی لباس و استفاده از رنگ سازمانی، بهترین شیوه برندسازی است که نیازی به توضیح و تفسیر ندارد. ظاهر یک دست و شیک تیم همکاران نشان دهنده حرفه ای بودن و اعتبار برندینگ شرکت است. اگر فکر می کنید حرفه ای هستید چرا برای کارمندان مانتو اداری شیک و لباس فرم خریداری نمی کنید؟
 راحتی و ایمنی لباس کار
مانتو اداری شکیل و زیباست. این مانتو نشان دهنده هویت سازمان است ولی انواع لباس فرم اداری می توانند به نوعی ایمنی کارکنان را نیز فراهم کنند. برخی از لباس های فرم دارای خواص ویژه ای هستند که با توجه به نوع کار در نظر گرفته می شود. مثلا لباس های فرم کار می تواند ضد حریق، ضد اشعه های آلوده و یا شب نما باشد. این موارد با توجه به شرایط کاری کارکنان کار بررسی می شود. ایمنی در محیط کار بسیار مهم است و مدیران ارگان های دولتی و خصوصی روی آن سرمایه گذاری می کنند.

۲) منافع کارکنان

چرا کارکنان از پوشیدن لباس فرم هماهنگ استقبال می کنند؟ بدون تردید یکی از دغدغه های شاغلین پوشیدن لباس مناسب در محیط کار است. به خصوص خانم ها بیشتر درگیر تهیه مانتو اداری هستند. فرم لباس سبک و سلیقه فرد را مشخص می کند و استایل هر فرد با سبک لباس پوشیدن ارتباط دارد. چنانچه افراد با فرهنگ ها و سلایق متفاوت در یک محیط اداری از لباس های متفاوتی استفاده کنند، تفاوت های فردی و نابرابری ها بیشتر دیده می شود. بدون تردید استفاده از لباس فرم اداری و مانتو اداری برای کارکنان شاغل در یک اداره منافعی را در بر دارد از جمله:
• احساس برابری و هم سطح بودن کارکنان با همکاران در محیط اداری
• ظاهری شکیل و متناسب با محیط کار
• عدم نگرانی برای تهیه لباس های اداری مناسب محل کار
• صرفه جویی در هزینه های خرید لباس با قیمت های بالا
• ایجاد روحیه مثبت و بازدهی مطلوب کارکنان

۳) منافع مشتری

پوشیدن مانتو اداری هماهنگ و لباس فرم اداری چه تاثیری روی مشتری دارد؟ دغدغه اصلی صاحبان کسب و کار دیده شدن توسط مشتری است. لباس فرم اداری ابزاری مناسب برای نیل به این هدف است. مشتری با ورود به یک اداره یا مرکز خرید و … با افراد زیادی روبرو می شود و نمی داند چه کسی مسئول رسیدگی به مشکل اوست. مانتو اداری و لباس فرم راه ساده ای برای شناسایی کارمندان توسط مشتری است. شرکت ها و سازمان هایی که بتوانند روی مشتری تاثیر مطلوب بگذارند همیشه موفق تر هستند. همه تلاش های مدیران و کارکنان در ارگان ها برای جلب نظر مشتری است. بدون تردید این مشتری است که بقا و ماندگاری یک شرکت را تضمین می کند. مانتو اداری و لباس فرم اداری بیشترین تاثیر را در ایجاد تصویر ذهنی مطلوب برای مشتریان دارد.
مشتری کارمندان را از روی ظاهر قضاوت می کند و این پیشداوری ذهنی روی تصمیم گیری تاثیرگذار است. حال آنکه پوشیدن لباس فرم هماهنگ حس خوب حرفه ای بودن را به مشتری انتقال می دهند. در یک نظر سنجی که توسط JD Power و Associates انجام شده پرسشنامه هایی در اختیار مشتریان قرار گرفت و نتیجه بسیار شگفت انگیز بود. در حدود ۴۰ درصد از افراد پاسخ دهنده کارمندان با پوشش هماهنگ را حرفه ای و و متخصص می دانند. بیش از ۵۲ درصد از پاسخ دهندگان، کارمندان با لباس فرم یک دست و مانتو اداری را افرادی قابل اعتماد تر دانسته و مایلند به پیشنهادات شان عمل کنند. ۵۴ درصد از افراد پاسخ دهنده در این نظرسنجی نیز با کارمندان اونیفورم پوش احساس راحتی بیشتری داشته اند. نتایج این نظرسنجی عمومی نشان دهنده تاثیر مثبت مانتو اداری و لباس فرم اداری بر روی رفتار مشتری است.

بهترین پارچه برای دوخت مانتو اداری کدام است؟

جنس پارچه مانتو اداری و لباس فرم
لباس فرم اداری یک یونیفورم است که می تواند از انواع پارچ ها دوخته شود. اما اگر راحتی کارمندان را در نظر بگیرید باید از پارچه های مناسب برای دوخت مانتو اداری استفاده کنید. اغلب ادارات دو دست لباس فرم تابستانی و زمستانی را برای کارکنان در نظر می گیرند که مناسب با وضعیت هوا و دما انتخاب می شوند. به طور معمول پارچه هایی با الیاف طبیعی و نخ برای دوخت مانتو اداری مناسب تر هستند. لباس فرم نباید موجب تعریق بیشتر شود بلکه باید پارچه های اونیفورم اداری سبک و خنک باشد. پارچه های رسمی با رنگ ثابت مناسب دوخت لباس فرم اداری هستند.
فاستونی پارچه ای مناسب برای تهیه کت و شلوار اداری است که می تواند در دوخت مانتو فرم اداری هم استفاده شود. دیگر پارچه مناسب برای خانم های کارمند ترگال است. این پارچه سبک و راحت بوده و تن خور خوبی هم دارد. استفاده از کتان، ویسکوز، فیونا، پرادو، کجراه و پارچه پرشیا نیز برای مانتو اداری رایج است. آنچه مهم است ضد چروک بودن پارچه مانتویی است. برای اینکه ظاهری آراسته و شکیل داشته باشید باید همیشه لباس فرم آراسته و بدون چروک را بپوشید. ظاهر ژولیده مناسب محل کار نیست و احساس بی کفایتی را القا می کند. ضد چروک بودن پارچه مانتو اداری از اتلاف وقت برای اتوکشی های مکرر هم جلوگیری می کند.
رنگ مناسب مانتو فرم اداری برای خانم ها
مانتو اداری از پوشاک رسمی بانوان است و باید با دقت بیشتری انتخاب شود. خانم های شاغل در ادارات و سازمان ها تمایل دارند از انواع مانتو اداری استفاده کنند. حتی اگر اجباری از سمت مدیریت برای پوشیدن لباس فرم هم نباشد، مانتوهای اداری خیال خانم ها راحت می کند. لباس اداری تعریف مشخصی دارد و نیازی نیست مدت ها وقت خود را صرف ست کردن و استایل مناسب کنید. بدیهی است یک مانتوی شیک رسمی مناسب محیط اداری و کاری است که می تواند از رنگ های خاصی هم انتخاب شود. مناسب ترین رنگ برای لباس فرم اداری خانم ها رنگ های کرم، سرمه ای، مشکی، طوسی، خاکستری، بژ و قهوه ای است. مانتو شلوار اداری می تواند تک رنگ و یا از دو رنگ منفاوت کار شود. طراحی لباس فرم اداری تعیین کننده رنگبندی آن است.
سایز لباس فرم اداری مناسب
شرایط کاری ایجاب می کند که از پوشیدن لباس های بسیار تنگ و ناراحت کننده پرهیز کنید. مانتو اداری باید راحت باشد و مانع تحرک عادی روزانه در محیط کاری نشود. سایز مناسب لباس همان اندازه ای است که در آم احساس راحتی می کنید. لباس های تنگ و چسبان در محیط کاری یک انتخاب کاملا اشتباه است که قدرت مانور و حرکت تان را محدود می کند. بنابر این پوشیدن مانتوهای کشی در محیط های اداری چندان توصیه نمی شود.

انتخاب لباس فرم اداری و مانتو شلوار اداری زنانه

فرم های محدودی برای مانتو اداری در نظر گرفته می شود که اغلب حالت رسمی دارند. این طرح ها برازنده اندام خانم های شاغل هستند به شرطی که هنگام خرید دقت های لازم انجام شود. برای اینکه استایل رسمی شیک و مناسبی را داشته باشید مانتو اداری را مناسب با شکل اندام و تیپ بدن خود انتخاب کنید. فرم بدن هر فرد معیار مناسبی برای انتخاب لباس شکیل است. ساده ترین مانتو شلوار اداری اگر مناسب اندام تان باشد، زیبا و شیک دیده می شود. اندام افراد از لحاظ چاقی و لاغری یا کوتاهی و بلندی تفاوت دارد، برای انتخاب مانتو اداری مناسب بر اساس اندام پیشنهادات طراحان ” آرا فرم ” را در نظر بگیرید:

مانتو اداری مخصوص خانم هایی با قد کوتاه

انتخاب یک مانتوی ساده اداری تک رنگ برای خانم های قد کوتاه توصیه می شود. تضاد رنگی بالاتنه و پایین تنه مانتو موجب کوتاه تر دیده شدن شده و اصلا پیشنهاد نمی شود. از مانتو اداری کمردار استفاده کنید تا کمی کشیده تر و بلندتر دیده شوید. رنگ مانتو و شلوار را یک دست و از رنگ های خنثی انتخاب کنید این رنگ ها مناسب اندام شماست و ظاهر را شیک تر نشان می دهد. مانتو شلوارهای تیره رنگ هم انتخاب خوبی هستند بهتر است شلوار راسته با قد تا مچ را برای پوشیدن در محل کار در نظر بگیرید.
کوتاه بودن می تواند یک مزیت باشد اگر لباس فرم را به درستی انتخاب کنید. با انتخاب اشتباه لباس فرم شخصیت خود را زیر سوال نبرید. خانم های قد کوتاه دقت کنید که سایز مناسب مانتو شلوار اداری را با توجه به هیکل انتخاب کنید. سر شانه های افتاده، آستین های بلند و مانتوهای گشاد اصلا مناسب تان نیست. برخی از خانم ها با پوشیدن لباس های فرم اداری بزرگتر تصور می کنند کمی درشت تر دیده می شوند. هرگز این اشتباه را نکنید لباس مناسب اندام شما باید فیت تن باشد و تن خور خوبی داشته باشد.

مانتو شلوار فرم اداری برای خانم های بلند قد

قد بلند یک مزیت است ولی می تواند تبدیل به یک معضل جدی در انتخاب مانتو اداری شود. چنانچه خانم های قد بلند با سهل انگاری لباس فرم اداری را انتخاب کنند، اندام را زمخت و بی قواره نشان می دهند. انتخاب مانتو فرم اداری با پارچه های لخت و نرم برای خانم های قد بلند ایده آل است. قد مانتو خیلی بلند یا کوتاه نباشد زیرا اندام را نامتعادل نشان می دهد. خانم های قد بلند می توانند شلوار لباس فرم را از طرح های گشادتر انتخاب کنند شلوار راسته و شلوار مخروطی با قد تا مچ برای ست کردن مانتو اداری زنانه پیشنهاد می شود.

طراحی مانتو شلوار مناسب برای اندام سیبی شکل

اگر در قسمت شکم چربی های اضافی دارید و دچار چاقی شکمی هستید در اصطلاح اندام سیب شکل دارید. انتخاب مانتو اداری مناسب برای خانم هایی که شکم بزرگی دارند نیاز به دقت بیشتری دارد. اشکال کار اینجاست که خط کمر در چاقی شکمی وجود ندارد و می بایست با طراحی مناسب و رنگبندی، خط کمر را متعادل تر کنید. لباس فرم مناسب این افراد می تواند از دو رنگ در لایه های زیر و رو کار شود. تضاد رنگی و استفاده از رنگ های تیره در قسمت میانی بدن تعادل اندام را برقرار می کند. برای اینکه شکم را کوچکتر نشان دهید سراغ شلوار رسمی فاق بلند بروید و از پوشیدن شلوارهای گشاد هم خودداری کنید. طراحی مناسی لباس فرم اداری با توجه به شکل اندام ترکیبی از هنر و دانش حرفه ای است.

طراحی مانتو اداری زنانه برای اندام گلابی شکل

خانم هایی که حجم بالاتنه شان کوچکتر از پایین تنه است در اصطلاح فرم بدنی گلابی شکل دارند. اندام گلابی در قسمت ران و باسن چاق تر و عرض سرشانه کمتری دارد. مانتو فرم اداری این افراد می توانید شبیه به تونیک طراحی شود و روی کمر جمع شود. در واقع با طراحی و دوخت لباس فرم مناسب می توان تا حدود زیادی تعادل در اندام را برقرار کرد. هدف از طراحی لباس فرم اداری برای اندام گلابی، ایجاد خطای دید در پایین تنه است باید تمرکز را از قسمت ران و باسن روی بالاتنه قرار داد. پ.شیدن شلوار راسته برای این افراد انتخاب مناسب تری است که موجب کوچکتر دیده شدن پایین تنه نیز می شود. مانتو اداری مناسب این افراد نباید در قسمت باسن تنگ و چسبان باشد زیرا زیبایی را از بین می برد.

مانتو اداری

طراحی مانتو فرم اداری برای اندام ساعت شنی

یک اندام ورزشکاری برازنده را در هیکل ساعت شنی می بینید. اندام ساعت شنی عرض سرشانه و باسن برابر است و در قسمت میانی خط کمر به خوبی مشخص شده است. این افراد بسیار خوش اندام و شکیل هستند و انتخاب های بیشتری برای خرید مانتو اداری دارند. در واقع محدودیتی در انتخاب لباس برای افراد خوش اندام وجود ندارد. انواع یونیفورم های اداری برای این افراد مناسب است. لباس اداری ساده و معمولی یا مانتو اداری طرح دار را برای این اندام دوخنه اند. مانتو شلوار مناسب این اندام همه طرح های کوجود در بازار است ولی با پوشیدن مانتو رسمی آستین کلوش و شلوار دمپا گشاد استایل زیباتری خواهند داشت.

طراحی یونیفرم برای اندام مستطیل

در اندام مستطیل شکل، خط کمر مشخصی ندارد و سرشانه و باسن تقریبا هم اندازه است. خانم هایی با اندام مستطیل شکل یا تیپ پسرانه فاقد برجستگی های معمول اندام هستند و همه هیکل یکسان دیده می شود. بهترین طراحی برای این شکل اندام، ایجاد برجستگی و تعادل در شکل بدن است. از مانتو اداری دو رنگ استفاده کنید. مانتوهای فرم اداری که در قسمت بالاتنه دارای یک رنگ و در قسمت پایین تنه دارای رنگ دیگری هستند، مناسب اندام مستطیل است. لباس های فرمی را خریداری کنید که قوس بدن را بیشتر نشان می دهد. شلوار رسمی ساسون دار و پیلی دار هم می تواند پایین تنه را متعادل تر نشان دهد. از شلوار اداری لبه دار استفاده کنید هدف از طراحی مانتو اداری حفظ تعادل در اندام و برداشتن دید از نقاط مشکل ساز است.

تولید مانتو اداری زنانه و لباس فرم اداری در تولیدی آرا فرم

شرکت تولیدی آرا فرم طراح و تولید کننده انواع مانتو اداری و لباس فرم اداری در کشور است که سابقه درخشانی در این حوزه دارد. آرا فرم یکی از عمده ترین تولید کنندگان لباس فرم اداری برای سازمان های دولتی و خصوصی کشور در دو دهه گذشته بوده است. مانتو اداری برای بانک، یونیورم اداری کارکنان بیمارستان، لباس فرم اداری اختصاصی برای شرکت های حمل و نقل، طراحی لباس ویژه برای کارکنان موسسات اعتباری، دوخت مانتوی سازمانی، لباس فرم اداری هتل و …. بخشی از فعالیت های شرکت آرا فرم است که مورد رضایت صد در صدی سفارش دهنده ها قرار گرفته است. پس از تصمیم گیری و توافق اولیه برای طراحی لباس فرم اداری، همه مراحل طراحی در این شرکت انجام می شود. متخصصین طراح شرکت آرا فرم در زمینه طراحی لباس صاحب سبک هستند و قادر به تهیه انواع الگوهای اختصاصی با توجه به سلیقه مشتری می باشند.
ما یک شرکت حرفه ای هستیم و دوخت نمونه اولیه را در کارگاه اختصاصی شرکت توسط زبده ترین دوزنده های کشور انجام می دهیم. پس از تایید نمونه اولیه، مراحل تولید انبوه لباس فرم اداری و مانتو اداری در سطح وسیع انجام می شود. مهم ترین نکته تهیه پارچه مناسب است که در کیفیت دوخت مانتو اداری تاثیر می گذارد. انواع مانتو اداری و لباس فرم اداری در تولیدی آرا فرم با بهترین متریال و توسط طراحان برجسته طراحی می شود. این حق همه بانوان کشور است که از لباس فرم اداری مناسب استفاده کنند. راحتی لباس، طراحی زیبا، کیفیت عالی و دوخت تضمین شده از ویژگی های بنیادی در تولید لباس فرم اداری است که در این شرکت به آن پایبندیم. دوخت کت و شلوار اداری مردانه و مانتو شلوار رسمی اداری در تخصص ماست برای دیدن نمونه کارها از گالری محصولات دیدن کنید.

لباس فرم شرکتی, مانتو اداری, مانتو اداری آرافرم, مانتو فرم آرافرم, مانتو فرم اداری, مانتو فرم شیک

Related Posts

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up