نگاهی به روش مختلف در خصوص ست کردن کت و شلوار اداری

نگاهی به روش مختلف در خصوص ست کردن کت و شلوار اداری

ست کردن کت و شلوار اداری خصوصا برای مردان کارمند می تواند از موارد حائز اهمیت در محیط کار باشد. چرا که اغلب افراد دوست دارند در تمامی محیط ها خصوصا محیط های کاری نیز پوشش مناسب و آراسته ای داشته باشند. ست کردن کت و شلوار اداری از جمله روش هایی است که می تواند این آراستگی را برای افراد به دنبال داشته باشد.

از آن جایی که امروزه با گسترش فعالیت ها و مشاغل مختلف فروش لباس فرم اداری نیز افزایش یافته است، به دنبال آن ست کردن کت و شلوار اداری نیز به دغدغه ای مهم تبدیل شده است. به گونه ای که می توان مشاهده کرد که در بسیاری از فروشگاه های لباس فروشی در کنار اجناس خود اقدام به فروش لباس هایی از قبیل کت و شلوار اداری، لباس های زنانه و مردانه ی مختلف ویژه ی فرم ادارات و یا لباس فرم اداری می کنند. عموما این طیف از لباس ها تحت عنوان لباس فرم کار شناخته می شوند  در کنار سایر اجناس این فروشگاه ها به فروش می رسند. باید توجه داشت که فروش لباس فرم اداری یک حیطه و صنف کاملا مجزا در اینگونه فروشگاه ها می باشد. برای پیدا کردن بهترین استایل برای مردان کارمند در ست کردن لباس فرم اداری لازم است تا ابتدا جنس و کیفیت لباس های انتخابی خود را در نظر داشته باشید. مطمئن باشید که داشتن دو دست لباس با کیفیت و مرغوب از ده ها دست لباس بدون کیفیت و نامناسب بهتر می باشد. عدم آگاهی در خصوص روش های ست کردن و انتخاب لباس می تواند علاوه بر ساختن ظاهری نا مناسب راحتی شما را نیز مختل کند. لذا تصمیم گرفتیم تا نکاتی کلی را در خصوص ست کردن کت و شلوار اداری در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید انتخابی شکیل تر حرفه تر را تجربه کنید.

در خصوص روش های ست کردن کت و شلوار اداری برای مردان لازم است تا نگاهی عمیق و تخصصی به ویژگی های مختلف آن داشته باشیم. در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی بخش های مختلف کت و شلوار و همچنین روش های ست کردن آن بپردازیم.

نگاهی به لباس های ویژه ی فرم ادارات

در تمامی نقاط دنیا لباس فرم اداری مناسب برای محل کار، دارای مدل کاملا مشخص و از پیش تعریف شده بوده است. در خصوصا ست کردن کت و شلوار اداری لازم است بدانید هر چه محل کار رسمی تر باشد، نوع پوشش و لباس برای کارمندان و پرسنل آن محیط نیز رسمی تر یا به عبارتی فرمال تر می گردد.
مثال: ضروری است تا کارکنان  محیط های فضاهای رسمی مانند بانک ها یا سازمان های تجاری، با کت و شلوار در آن محیط ها حضور پیدا کنند. بدین ترتیب می توان از ابتدای صبح از نوع پوشش افرادی که به سمت محیط کار خود می روند، نوع کارشان را تا حدودی تشخیص داد.

مهارت ست کردن کت و شلوار اداری

یکی از هنرهایی که هر مدیر یا فرد حرفه ای برای حضور در محل کار باید با آن آشنا باشد، مهارت ست کردن کت و شلوار مردانه است. یکی از عوامل مهم در میزان تاثیر گذاری افراد در محیط کار می تواند موضوع نحوه ی انتخاب پوشاک و ست کردن کت و شلوار اداری باشد. اهمیت این موضوع تا حدی است که افراد با انتخاب کت و شلوار و لباس مناسب به طور ناخوآگاده حرفه ای تر به نظر آمده و از سوی مخاطبین و سایر کارمندان حاضر در محیط کار نیز جدی تر گرفته می شوند.

همچنین لباس رسمی آقایان برای شرکت در محیط های مهم مانند حضور در مذاکرات، جلسات اداری، سمینارها، كنفرانس ‌ها، میهمانی‌ های اداری و دیدارهای رسمی و مهم کت و شلوار می باشد. با توجه به اهمیت این پوشش لازم است تا اصول استفاده و مشخصات خاص آن را نیز بدانیم.

لازم است تا آقایان برای ست کردن کت و شلوار اداری موارد زیر را مورد توجه قرار دهند:

  • در هیچ یک از مکان های رسمی با کت تک ظاهر نشوید. چرا که کت تک مناسب محیط های رسمی نبوده و بهتر است از کت و شلوار فرم اداری استفاده کنید
  • کت و شلوار فرم اداری بهتر است سرمه ای باشد. رنگ مشکی را در اولویت های بعد قرار دهید
  • تنها در شرایط خیلی خاص از کت و شلوار مشکی استفاده کنید. مثلا مواقعی که به هیچ عنوان موفق به خریداری کت و شلوار اداری سرمه ای نشده اید
  • در صورت تمایل به استفاده از لباس های فرم طرح دار، بهتر است لباس های خط داری را انتخاب کنید که خطوط آن بسیار نازک و ظریف هستند
  • لباس های طرح داری که جلب توجه می کنند ( مانند شلوار مشکی با خطوط درشت سفید و یا چهار خانه) یک فاجعه ی عظیم است
  • بهتر است لباس زیرین کت اداریتان سفید یا آبی آسمانی خیلی کم رنگ و ساده باشد
  • در صورت استفاده ی کارمندان و پرسنل از کراوات، بهتر است رنگ هایی مانند قرمز و بنفش را انتخاب کنند
  • باید توجه داشت انتخاب رنگ کراوات سلیقه ای بوده و برخی افراد مهم مانند مقامات و سران مایل هستند تا رنگ کراوات خود را متناسب با رنگ پرچم کشورشان انتخاب نمایند
  • از کمربندی چرمی، ساده و مشکی به همراه سگک ساده استفاده کنید
  • شلوار انتخابی شما باید فاقد هر گونه چین و پلیسه باشد
  • در صورتی كه كت و شلوار شما خط ‌دار است، لازم است تا پیراهن خود را حتما ساده انتخاب كنید
  • در صورت انتخاب کت و شلوار مشکی، ضروری است تا پیراهن خود را سفید رنگ انتخاب کنید
  • هرگز هرگز و هرگز زیر کت و شلوار رسمی و اداری پیراهن آستین کوتاه نپوشید
  • استفاده از پیراهن آستین بلند زیر کت و شلوار به همراه دکمه های سر دست بهترین انتخابی است که می تواند شکوه و عظمت شما را در برابر دیدگان همه نمایان سازد
  • استفاده از کت و شلوار های سه دکمه در محیط های اداری پیشنهاد نمی شود
  • اولویت انتخاب و ست کردن کت و شلوار اداری را به ترتیب با دو دکمه و تک دکمه قرار دهید
  • چاک کت و شلوار ها به صورت دو چاک و تک چاک است. اولویت را در کت های دو چاک که خوش فرم تر هستند قرار دهید

سایر نکات حائز اهمیت در کنار ست کردن کت و شلوار اداری

ست کردن کت و شلوار اداری به نحو صحیح یکی از مواردی است که می تواند در ظاهر افراد و نقش و جایگاهشان در نظر دیگران نقش مهمی داشته باشد. چرا که پوشش هر شخصی بیانگر تصویر شخصیتی است که دیگران از او دارند. لذا بهتر است تا علاوه بر آشنایی و رعایت نکات مربوط به ست کردن کت و شلوار در محیط های کاری و اداری، سایر موارد را نیز در نظر داشته باشیم. یک جنتلمن واقعی در محیط کار علاوه بر داشتن ظاهری شیک و آراسته لازم است تا سایر نکات را نیز رعایت کند. نکاتی که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم:

  • یک جنتلمن واقعی در محیط کار هرگز هنگام نشستن هر دو دکمه ی کت خود را باز می کند
  • لازم است تا برای جذاب تر شدن در هنگام راه رفتن یا ایستادن دکمه ی بالایی کت (دو دکمه) بسته و دکمه ی پایین آن باشد
  • در صورت استفاده از کت تک دکمه در شرایط مشابه فوق دکمه را باز نکنید
  • جیب های تعبیه شده در کت های اداری اغلب تزیینی می باشد و اصلا نباید چیزی درون آن ها قرار داد
  • در صورت دوخته بودن جیب کت آن را باز نکنید
  • در جیب های بغل کت نیز چیزی قرار دهید تا برجستگی آن هنگام نشستن نمایان نشود
  • به همراه داشتن خود نویس و کار ویزیت برای یک جنتلمن واقعی هنگام حضور در جلسات اداری ضروری است
  • در جلسات رسمی و مهم اداری با خودکار معمولی چیزی را امضا نکنید
  • ساعت، تنها وسیله ای برای نشان دادن زمان به شما نیست. ساعت نشانگر قدرت و جذابیت شما در برابر دیگران است. پس در کنار یک خود نویس حرفه ای داشتن ساعتی شیک فراموش نشود
  • تحت هیچ شرایطی استفاده از ادکلن فراموش نشود. ادکلن نشانه ای از شما در هر مکانی است

کت و شلوار اداری

برای ست کردن کت و شلوار اداری کفش و جوراب مناسب کدام است؟

شاید تا کنون زیاد شنیده باشید که برای آگاهی از شخصیت و جایگاه هر فردی کافی است تا نگاهی به کفش های او کنیم. کفش ها نقش مهمی در آراستگی و برازنده بودن افراد خصوصا در محیط های کاری و اداری دارند. از آن جایی که ممکن است جوراب های استفاده شده نیز گاهی نمایان شوند،‌ پس بهتر است تا بدانیم چه کفش و جورابی در کنار ست کردن کت و شلوار اداری مناسب است؟‌

اصول مرتبط با کفش در محیط رسمی و اداری:

  • لازم تا کفش ها مشکی، بند دار و ساده باشند.
  • ترجحا کفش های نوک تیز را انتخاب کنید
  • کفش های بزرگ و لژ دار اصلا انتخاب مناسبی نیستند
  • کفش مردانه رسمی و مناسب محیط کار اداری دارای 3 سانتی متر پاشنه می باشد

اصول مرتبط با جوراب ها در محیط رسمی و اداری:

  • برای انتخاب جوراب مناسب در محیط رسمی و اداری تنها یک اصل وجود دارد. تنها رنگ مورد تایید برای انتخاب جوراب فقط و فقط سرمه ای یا مشکی است. پس دیگر وقت خود را برای یافتن جوراب های رنگی تلف نکنید .

کت و شلوار اداری

نکاتی کلیدی پیرامون روش های ست کردن لباس فرم اداری زنانه

برای پیدا کردن بهترین استایل شیک و مردانه در هنگام ست کردن کت و شلوار اداری لازم است تا ابتدا جنس و کیفیت لباس های انتخابی خود را در نظر داشته باشید. مطمئن باشید که داشتن دو دست لباس با کیفیت و مرغوب از ده ها دست لباس بدون کیفیت و نامناسب بهتر می باشد و در هنگام ست کردن کت و شلوار اداری درد سر کمتری خواهید داشت. عدم آگاهی در خصوص روش های ست کردن و انتخاب لباس می تواند علاوه بر ساختن ظاهری نا مناسب راحتی شما را نیز مختل کند. لذا تصمیم گرفتیم تا نکاتی کلی را در خصوص ست کردن کت و شلوار اداری در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید انتخابی شکیل تر حرفه تر را تجربه کنید.

  • در صورت استفاده از تی شرت زیر کت به جای پیراهن باید توجه کنید که لباستان کوتاه نباشد
  • در صورتی که تیپ های اسپرت تر در محل کارتان مجاز است استفاده از جین ها را در ست های روزانه خود قرار دهید
  • در مواقع استفاده از جین توجه داشته باشید تا حدود محیط کار اداری را رعایت کنید
  • استفاده از جین های تنگ و زاپ دار توصیه نمی شود
  • گنجاندن کفش های کتانی با کیفیت و شیک در صورت داشتن تیپی اسپورت در کنار کفش های رسمی انتخاب مناسبی خواهد بود
  • در استفاده از استایل های اسپورت تر در محیط کار،‌ خلاق باشید اما توجه داشته باشید تا اصول کلی را زیر پا نگذارید
  • لباسی که می پوشید بیانگر هویت کاری شماست. پس در انتخاب آن نهایت دقت و سلیقه را به خرج دهید

تفاوت لباس فرم اداری  در محیط های کار رسمی و غیر رسمی

همان طور که می دانید محیط های کاری اداری در ایران به دو نوع رسمی و غیر رسمی تقسیم می شوند. با توجه به این موضوع نوع پوشش و ست کردن کت و شلوار اداری نیز در هر یک از این محیط ها تفاوت می کند.

کت و شلوار اداری در محیط های رسمی: در این گونه محیط ها افراد و پرسنل ملزم به پوشیدن ست کامل از لباس های رسمی و اداری از جمله کت و شلوار اداری به همراه کفش مناسب می باشند.

لباس فرم اداری در محیط های غیر رسمی:‌ در این گونه محیط های کاری که حالت نیمه رسمی دارند افراد می توانند با طراحی خودشان چند دست لباس کژوال و یا به عبارتی نیمه کلاسیک داشته باشند. بدین ترتیب ست کردن کت و شلوار اداری برای مردان و پرسنل در محیط های غیر رسمی راحت تر خواهد شد. لذا می توان روزانه لباس و کت و شلوار متفاوتی را ست کرد به شکلی که با لباسی که در خیابان و یا هنگام خرید به تن می کنند متفاوت باشد.

ست کردن کت و شلوار اداری مناسب زمستان

با توجه به این که در فصول مختلف انتخاب های متفاوتی برای لباس پیش رو داریم، باید دانست در تمامی فصول استایل اداری مناسبی را انتخاب کرده و اصول مربوطه را در ست کردن آن ها رعایت کنیم. برای ست کردن کت و شلوار اداری در زمستان بهتر است تکه‌های اصلی و بزرگ لباس های شما تشکیل شده از رنگ های زمینه و خنثی باشد. بدین ترتیب دستتان برای ست کردن کت و شلوار اداری باز تر بوده و پوشش بهتری خواهید داشت.

مثال: داشتن یک کت گرم در رنگ های کرم یا مشکی می تواند گزینه های زیادی را برای شما در انتخاب شلوار،  شال گردن  و حتی کفش مناسب محیط کار ایجاد کند.

قواعد مربوط به لباس رسمی اداری و ست کردن کت و شلوار اداری:

به عنوان یک قاعده ی کلی می توان گفت در تمامی نقاط دنیا ست کردن کت وشلوار و انواع لباس فرم اداری مناسب برای محل کار، دارای مدل کاملا مشخص و از پیش تعریف شده بوده است. در خصوصا ست کردن کت و شلوار اداری لازم است بدانید هر چه محل کار رسمی تر باشد، نوع پوشش و لباس برای کارمندان و پرسنل آن محیط نیز رسمی تر یا به عبارتی فرمال تر می گردد.

مثال: ضروری است تا کارکنان  محیط های فضاهای رسمی مانند بانک ها یا سازمان های تجاری، با کت شلوار در آن محیط ها حضور پیدا کنند. در خصوص این قواعد مواردی حائز اهمیت می باشند که در ادامه به بررسی آن پرداخته شده است.

تمامی افراد هنگام ست کردن کت و شلوار اداری باید توجه داشته باشند که:

  • در صورت عدم استفاده از کت فرم اداری، در انتخاب شلوار دقت لازم را به خرج دهید. بهتر است یک شلوار پارچه ای خوش فرم را انتخاب کنید که دارای رنگ های طبیعی مانند مشکی، طوسی، قهوه ای و یا سرمه ای باشد
  • ضروری است که رنگ شلوار با رنگ پیراهن یا کت اداری شما هم خوانی کامل داشه باشد
  • در صورتی که پیراهن شما از زیر کت قابل مشاهده است، بهتر است پیراهنی ساده، سفید و آستین دار انتخاب کنید
  • کفش خود را ترجیحا حدود 3 سانتی متر پاشنه دار، جلو بسته و در رنگ هایی متناسب با رنگ لباس هایتان انتخاب کنید تا استایل بدون نقصی داشته باشید
  • تا حد امکان از پوشیدن صندل و کفش های جلو باز بپرهیزید

ارائه ی چند مدل برای ست کردن کت و شلوار اداری

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، ست کردن صحیح و زیبای کت و شلوار برای مردان یک مهارت محسوب می شود. خصوصا در محل های رسمی و اداری که نگاه تمامی افراد به سمت ما خیره بوده و پوشش مناسب می تواند تجلی گر شخصیت ما در نظر دیگران باشد. این که لباس ها به درستی ست شوند بیشتر از مهارت های خانم هاست. اما لازم است تا مردان نیز آشنایی لازم را برای ست کردن کت و شلوار اداری داشته باشند تا در محیط های رسمی و مهم مانند جلسات اداری و مذاکرات با سربلندی حضور پیدا کنند. در ادامه چند مدل پیشنهادی ارائه شده است تا با بهره گیری از آن ها بتوانید کت و شلوار خود را به زیبایی ست کنید.

  • ست کت آبی و شلوار بژ

 با توجه به این موضوع که رنگ بژ رنگی خنثی می باشد، افراد می توانند این رنگ را با رنگ هایی مانند آبی ست کنند. برای جلوگیری از کلیشه ای به نظر رسیدن این دو رنگ می توان رنگ های دیگری را نیز به این ست اضافه کرد. رنگ هایی از قبیل سبز، صورتی یا قهوه ای در کنار این دو رنگ زیبا و جذاب به نظر خواهند رسید.

  • ست کردن کت و شلوار با کت خاکستری و شلوار جین آبی

اگر از آن دسته افرادی می باشید که حتی در محیط کاری نیز خواهان داشتن استایلی معمولی و اسپرت هستند، این دو رنگ مناسب شماست. همچنین شلوار جین آبی با کت خاکستری روشن بسیار هماهنگ بوده و ستی زیبا را به دست خواهد داد. تنها نکته ی حائز اهمیت در این قسمت که باید مد نظر داشت این است که مدل کت شما نباید خیلی رسمی باشد.

  • ست کردن کت و شلوار با کت آبی و شلوار جین آبی

در صورت تمایل برای ست کردن شلوار جین آبی با کتی آبی ست کنید، باید در انتخاب مدل کت دقت داشته باشید. لذا کتی که انتخاب می کنید باید با مدل شلوار مورد نظرتان هماهنگ باشد. در نتیجه باید جور در بیاید پس کتی را انتخاب کرد که خیلی رسمی نبوده و اسپرت به نظر برسد. برای جلوگیری از توی ذوق زدن رنگ آبی، ‌می توان شلوار جین روشن را انتخاب کرد تا با ایجاد تضاد با رنگ کت جذابیت بیشتری به ظاهرتان ببخشد.

  • ست کردن کت و شلوار با کت قهوه ای و شلوار آبی

اگر به دنبال یک ست رسمی برای جلسات مهم کاری و اداری یا مذاکرات مهم هستید،‌ کت قهوه ای و شلوار آبی بهترین گزینه ی انتخابی برای شما است. هارمونی این دو رنگ در کنار یکدیگر بسیار شیک و کلاسیک به نظر خواهد رسید. قدرت و ریسک انتخاب کت شلوار های تیره رنگ را نیز داشته باشید. شما می توانید برای کاهش دادن تیرگی در رنگ بندی ست کت و شلوار خود پیراهن رنگ روشن تر مانند سفید یا آبی آسمانی بپوشید.

  • ست کردن کت و شلوار با کت خاکستری و شلوار مشکی

این ست برای افرادی که شخصیتی مینیمالیست یا کمیت گرا داشته و طرفدار سادگی هستند، پیشنهاد مناسبی است.  فقط در هنگام این ست باید توجه داشت که پیراهن یا کروات خود را به رنگ های ساده و خنثی ، مانند سفید یا مشکلی انتخاب کنید.

  • ست کردن کت و شلوار با کت مشکی و شلوار خاکستری

اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهند ظاهری کلاسیک و در عین حال اسپرت و غیر رسمی را تجربه کنند، کتی مشکی و شلواری خاکستری یکی از گزینه های پیش روی شماست. رنگ های ساده و خنثی نقش به سزایی در افزایش دادن زیبایی کلاسیک ظاهر خواهند داشت.

  • ست کردن کت و شلوار با کت آبی و شلوار رنگی

همیشه آقایانی بوده اند از پوشیدن کت و شلوار در رنگ های مختلف هراسی ندارند. این ست می تواند ظاهر بسیار زیبایی برای شما به ارمغان بیاورد. اگر از این دسته مردان رنگی پسند هستید می توانید کت آبی خود را با هر رنگ شلواری که مایل بودید، ست کنید. پس از رنگ مشکی، رنگ آبی می تواند با هر رنگ دیگری هماهنگ شود.

منبع: نگاهی به روش مختلف در خصوص ست کردن کت و شلوار اداری

مانتو اداری آرافرم, مانتو فرم آرافرم

Related Posts

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up