مراقبت از پوست های خشک

پوست های خشک ، دسته ای از پوست های حساس هستند که با دستکاری و استفاده از مواد آرایشی خاصی واکنش نشان داده و دچار اختلال می شود. قرمز شدن همراه با خارش و همچنین پوسته پوسته شدن نشانه های پوست های خشک هستند. بنابراین اگر شما این علائم را روی پوست خود حس می کنید، باید گفت که دارای پوستی خشک هستید.در پوست های چرب، چربی ای که از غدد چربی و قندی ترشح می شوند، سطح پوست را به طور کامل می پوشانند و پوست را از انواع میکرب ها و کثیفی ها محافظت می کنند. همین لایه چربی، پوست را از ترک خوردن و چین و چروک در امان نگاه میدارد. اگر ترشح این غده ها کم باشد و یا پایین تر از حد نرمال باشد، سبب می شود میکرب هایی که روی پوست می نشینند برای پوست، مشکلاتی را به وجود آورند.

گاهی اوقات نیز خشکی پوست ناشی از کم آبی است. یعنی پوست دچار کمبود آب شده و در نتیجه پوست خشک می شود. در این مواقع توصیه پزشکان مرطوب کردن پوست است. افرادی که دارای پوست خیلی خشک هستند، استفاده از مرطوب کننده ها حدود ۳ بار در روز امری الزامی است. لازم به ذکر است که، باید از کرم هایی برای پوست خشک استفاده شود که فاقد عطر ها و اسانس ها باشند.

یکی از مواردی که باید در رفتار با پوست های خشک رعایت شود، پرهیز از مالش است. زیرا مالش ، پوست خشک را تحریک کرده و علائم ناخوشایند بیشتری را بروز می دهد. اما اگر فردی که دارای پوست خشک است و می خواهد از لایه بردار برای پوست خود استفاده نماید، باید از لایه برداری استفاده کند که بسیار خفیف بوده و به پوست آسیبی نمی رساند.

یکی از بهترین ابزار برای شستشوی پوست های خشک استفاده از دست است. زیرا استفاده از هر وسیله ی دیگری ممکن است باعث تحریک بیشتر پوست شود.

 

پوست های خشک

مراقبت از پوست های خشک, نگهداری از پوست های خشک

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up