نحوه انتخاب مانتو

نحوه انتخاب مانتو ، یکی از اصلی ترین انتخاب ها در خرید لباس برای خانم ها است. نکته ای که حائز اهمیت است، این است که مانتو صرفه نظر از رنگ و مدل و جنس باید متناسب با اندام هر فردی باشد، تا به زیبایی جلوه کند و ظاهری آراسته را برای فرد به وجود آورد. نحوه انتخاب مانتو معمولا از چند نکته ی بسیار کلیدی تشکیل شده است که ما در این مقاله، سعی می کنیم این نکات را به طور کامل بازگو کنیم.اولین نکته ای که خانم ها در خرید مانتو باید به آن توجه داشته باشند این است که، قدشان بلند است یا کوتاه و یا دارای اندامی لاغر هستند و یا چاق. زمانی که ما به این نکات توجه کنیم می توانیم مانتویی متناسب با اندام خود خریداری کنیم.

افرادی که دارای قد کوتاهی هستند، باید همیشه سعی کنند مانتویی انتخاب کنند که اندازه بدنشان باشد. به طور مثال خیلی گشاد یا کلوش و یا حالت دامنی نداشته باشد. همچنین قد مانتو اگر تا سر زانو باشد، برای این افراد بهتر است زیرا مانتوهای خیلی بلند، قد این افراد را کوتاه تر نشان می دهد. همینطور اگر می خواهند مانتوی طرح دار بپوشند، باید سعی کنند مانتو دارای خطوط عمودی باشد تا قد آن ها را بلندتر نشان دهد.

خانم هایی که دارای اندام چاقی هستند، باید توجه داشته باشند به هیچ عنوان از مانتوهای کشی و یا استرج و یا دارای کمر کشی که اندامشان را به طور کامل نشان می دهد استفاده نکنند، و در عوض مانتویی را انتخاب کنند که برای اندام آن ها دوخته شده و باعث می شود که با پوشیدن آن ها لاغرتر به نظر آیند. همچنین افراد چاق هم باید از پوشیدن مانتو با راه های افقی پرهیزکنند و مانتویی که انتخاب می کنند، دارای خطوط عمودی باشد و یا اصلا طرحی نداشته باشد و کاملا ساده باشد. این افراد باید از پوشیدن مانتوهای خیلی کوتاه اجتناب کنند.

خانم هایی که دارای قد بلندی هستند، باید مانتوی بلند و کمردار بپوشند. همچنین از خرید مانتو و شلوار یک رنگ پرهیز کنند و سعی نمایند مانتو و شلوار و کفش را از رنگ های مختلف و دارای هارمونی انتخاب نمایند، تا با این کار قد خود را به چند قسمت تقسیم کرده و متناسب تر دیده شوند.

و اما رنگ پوست نیز تاثیر بسزایی در انتخاب لباس دارد که عبارتتند از :

پوست‌های تیره:
افرادی که دارای پوست تیره میباشند باید لباسی را انتخاب کنند که با رنگ های تیره مغایرت داشته باشد
این مغایرت باعث جذابیت بیشتر و چهره را از یکنواختی بیرون می آورد.

رنگ هایی که مناسب این افراد میباشد: طوسی روشن, خاکی, صورتی، سفید، آبی ملایم

و  رنگ های مثل مشکی، قهوه‌ای تیره، فیروزه‌ای، سبز یشمی، قرمز تیره به این افراد توصیه نمیگردد

رنگ مشکی و سرمه ای معمولا به عنوان لباس رسمی کار در نظر گرفته میشود و نمی‌توانیم بطور کامل آن را کنار بگذاریم، اما سعی کنید استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانید.

پوست‌های روشن:

اینگونه افراد معمولا مو‌هایی بلوند و روشن داشته و رنگ چشم آن‌ها قهوه‌ای روشن سبز، آبی، طوسی میباشد. رنگ‌هایی مناسب این افراد است که با رنگ پوستشان تضاد داشته باشد.

رنگ هایی که مناسب این افراد میباشد: آبی سیر، قهوه ای، بژ، آبی ملایم است

و رنگ هایی که به این افراد توصیه نمیشود سفید, صورتی، ، نارنجی، زرد، ارغوانی .

و اما پوست‌های معمولی:

این افراد میتواند از هر رنگ لباسی استفاده کنند افرادی که رنگ پوستشان نه تیره است نه روشن و از آنجاییکه هر دو رنگ روشن و تیره میتواند با اینگونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد،میتوانند از دو رنگ استفاده نمایند.
رنگ هایی که توصیه میشود به این افراد صورتی, مشکی, گندمی بژ، آبی، سورمه ای میباشد

و رنگ هایی مثل قرمز, قهوه ای تیره, مغزپسته ای مناسب این گروه افراد نمیباشد.

و این نکته قابل اهمیت میباشد که این گروه افراد نباید به هیچ عنوان رنگ هایی نزدیک به پوست خودشان را استفاده کنند.

نحوه انتخاب مانتو

مانتو, مانتو اداری, مانتو فرم اداری, مانتو فرم شیک, نحوه انتخاب مانتو, نکاتی در مورد خرید مانتو

Related Posts

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up