بیماری اوتیسم چیست و چگونه درمان میشود

بیماری اوتیسم ، معمولا در کودکان ۳ سال به بالا رخ می دهد و بیشترین تاثیر را روی مغز کودک دارد. این بیماری در کودکان باعث اختلال در رفتارهای اجتماعی می شود و مهارت ارتباط برقرار کردن در کودکان را از بین می برد. علت بیماری اوتیسم هنوز پیدا نشده و تحقیقات همچنان ادامه دارد، اما موضوعی که تا الان به آن دست یافته اند این است که، این بیماری ژنتیکی است و افرادی که دارای این بیماری هستند، از اختلالات کروموزومی و مشکلات عصبی رنج می برند.بیماری اوتیسم ، در پسران ۳ تا ۴ برای بیشتر از دختران است و در این بیماری کودکان تمایل به انجام کارهای غیرمعمول دارند.

کودکانی که به بیماری اوتیسم مبتلا هستند، ممکن حتی در انجام کارهای روزانه هم دچار مشکل شوند، البته باید اشاره نمود که علائم این بیماری در کودکان می تواند شدید یا ضعیف باشد. کودکان مبتلا به اوتیسم معمولا به بو ، صدا ، نور ، مزه و حتی قدرت لامسه هم حساس هستند. ممکن است این کودکان کوچکترین کارهای ساده را هم انجام ندهند و همین موضوع موجب پشیمانی آن ها شود.

بیماری اوتیسم ، باعث می شود کودک در ارتباط برقرار کردن با دیگران دچار مشکل شود و هنگام حرف زدن به جای استفاده از لغات، با دست خود حرف بزند و یا اگر صحبت می کند تمرکز برای ادامه ی صحبت خود را ندارد.

کودکان مبتالا به اوتیسم بدون هیچ احساسی صحبت می کنند و امکان استفاده از کلمات تکراری در آن ها زیاد است. البته لازم به ذکر است که کودکی که مبتلا به این بیماری است، تمایل بیشتری به تنهایی دارد.

واکنش به درد در این بیماران یا خیلی زیاد است و یا خیلی کم. همچنین احساس خطر در این افراد کم است، بنابراین همیشه باید از آن ها مراقبت شود.

میزان خشونت در کودکانی که دچار بیماری اوتیسم هستند، بیش از سایرین است و ممکن است دست به کارهای خطرناک و نامناسب بزنند. که البته بی دقتی یکی از عللی است که در کارهای آن ها وجود دارد و این بی دقتی گاهی موجب به وجود آمدن خطر می شود.

 

بیماری اوتیسم

 

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up