علائم فشار خون بالا

فشار خون بالا بیماری است که در عین ساده بودن می تواند بسیار خطرناک باشد و خطرات جبران ناپذیری را برای بیمار به وجود آورد. فشار خون بالا یکی از بیماری هایی است که، معمولا بدون هیچ علامتی در فرد ظاهر می شود که در این زمان فرد باید تحت مراقبت های ویژه قرار بگیرد.افرادی که مسن هستند بیشتر دچار فشار خون بالا می شوند. در این افراد خون به دیواره های رگ ها فشار وارد آورده و فشار خون را در فرد بالا می برد.

فشار خون بالا به طور معمول در پی عواملی به وجود می آید که: اضافه وزن، کشیدن سیگار، بی تحرک بودن، مصرف نمک و روغن به مقدار زیاد، الکل و وراثت می تواند چند علت برای بروز این بیماری باشد.

در ضمن باید به این نکته نیز اشاره داشت که همیشه فشار خون بالا همراه سردرد و خونریزی بینی نیست و این بیماری معمولا خاموش است به همین علت افراد مسن و یا افرادی که به صورت وراثت این بیماری را در خانواده ی خود داشته اند، باید همیشه فشار خون خود را چک کنند و هر چند وقت یک باید چکاب پزشکی انجام دهند.

افرادی که دچار فشار خودن بالا هستند، باید برای حفظ سلامتی خود به درمان این بیماری بپردازند. به همین علت در این مقاله راه کارهایی برای پایین آوردن فشار خودن گفته می شود.

  • یکی از عواملی که باعث پایین آمدن فشار خون می شود ورزش کردن و داشتن تحرک بدنی بالا است.
  • مصرف نمک باید به حداقل برسد و افرادی که سیگار می کشند باید کشیدن سیگار را ترک نمایند.
  • کسانی که الکل مصرف می کنند باید این عادت را ترک نمایند و افرادی که دارای وزن زیادی هستند باید وزن خود را کاهش دهند.

البته باید یادآور شد که افرادی که دارای فشار خون بالا هستند، با رعایت این نکات تنها می توانند مقداری از فشار خون خود را پایین بیاورند و حتما باید توسط پزشک تحت درمان قرار گرفته و دارو مصرف نمایند.

 

فشار خون بالا

 

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up