غذاهای خون ساز برای بدن

غذاهای خون ساز ، غذاهایی هستند که معمولا تمام انسان ها، به خصوص افرادی که مبتلا به کم خونی هستند، به دنبال کشف آن می باشند و باید در وعده های غذایی روزانه خود از آن ها استفاده نمایند. در بین مواد غذایی طبیعی، خوراکی های زیادی وجود دارند که خون ساز هستند که این خوراکی ها می توانند در روند تولید تولید گلبول های قرمز توسط مغز استخوان بسیار مفید باشند و این روند را سریع تر کنند. ما در این مقاله سعی داریم غذاهای خون ساز بدن را معرفی نماییم.عسل ، یکی از مواد غذایی است که بالقوه خون ساز است و زمانی که وارد کبد می شود، همان جا تبدبل به خون می گردد و می تواند یکی از بهترین مواد غذایی خون ساز نامیده شود.

گوشت بلدرچین سرشار از آهن است و نه تنها برای درمان کم خونی بسیار مفید بوده، بلکه برای افرادی که کلیه ی سنگ ساز نیز دارند مناسب است.

آلو و انجیر دو ماده ی غذایی هستند که، در روند خون سازی بدن بسیار کمک می کنند و توسط پزشکان بسیار توصیه برای استفاده از آن ها در وعده های روزانه شده است.

از جمله گیاهان و میوه های خون ساز می توان به یونجه‌، گزنه‌، شبدر‌، عناب‌، زرشک‌، آلبالو‌، انار و سیب اشاره نمود که، بعضی از این مواد را می توان با هم مخلوط کرده و استفاده نمود. به این روش تاثیر فوق العاده ای در روند خون سازی بدن دارند.

نان ها و غلات و همچنین نخود فرنگی، لوبیای سویا و سبزیجات دارای برگ سبز سرشار آهن می باشند که می توان با مصرف مداوم آن ها مشکل کم خونی را به حداقل رساند.

مویز می تواند یکی از منابع مهم آهن باشد. که با مصرف این ماده غذایی به صورت ناشتا بیماری کم خونی حل می گردد.

گوشت قرمز یکی از غذاهای خون ساز است و برای افرادی که دچار کم خونی هستند بسیار مفید می باشد.

 

غذاهای خون ساز

 

مواد غذایی خون ساز

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up