چگونه از موهای خود مراقبت کنیم

چگونه از موهای خود مراقبت کنیم ؟ چگونه از موهای بلند مواظبت کنیم ؟ چگونه از ریزش موهای خود جلوگیری کنیم؟ چه راه هایی برای مراقبت از مو وجود دارد؟باوری در بین همگان وجود دارد که می گویند ریزش روزانه ۱۰۰ تا مو طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. این بارور درست است اما کم و زیاد بودن این تعداد به طور کامل به خود ما بستگی دارد.

افرادی هستند که موهای خود را چند بار در روز و با برس شانه می کنند و دچار ریزش موی غیر طبیعی هستند. در این خصوص باید گفت: که یکی علت های ریزش مو ، همان شانه زدن زیاد از حد موها است. به همین دلیل توصیه می شود موهای خود را در روز کمتر شانه بزنید تا از ریزش بیش از حد موها جلوگیری شود.

همچنین افرادی هستند که زمانی که از حمام خارج می شود، عادت دارند موهای خیس خود را شانه بزنند. این کار بسیار اشتباه بوده و علاوه بر افزایش ریزش مو به تارهای مو نیز آسیب می زند.

افرادی که ریزش موی غیر طبیعی دارند، باید به مواد غذایی که استفاده می کنند دقت داشته باشند. این افراد برای داشتن موهای سالم و جلوگیری از ریزش موی خود ،باید ماهی بخورند و همچنین از مغزهای بادام و فندق و پسته و … استفاده نمایند. سبزیجات تازه نیز مانند هویج و لوبیا و همچنین حبوبات ، می تواند به کاهش ریزش مو کمک نماید.

کسانی که رژیم لاغری دارند، به دلیل کاهش استفاده از مواد مغذی مورد نیاز بدن ، ممکن است دچار ریزش مو شوند. به همین دلیل توصیه می شود که رژیم های لاغری حتما زیر نظر پزشک متخصص انجام شود، تا از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

حمام کردن با آب بسیار داغ نیز یکی از دلایل ریزش مو و از بین رفتن درخشندگی موها است. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند، که موهای خود را با آب ولرم و بسیار آرام شستشو دهید.

رعایت نمودن این موارد می تواند پاسخ مناسبی باشد برای این سوال که چگونه از موهای خود مراقبت کنیم ؟

 

چگونه از موهای خود مراقبت کنیم

مراقبت از مو

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up