چه پارچه هایی برای دوخت لباس اداری مناسب هستند؟

دوخت لباس اداری می تواند یکی از دغدغه های مهم، برای هر شرکت و یا اداره ای باشد. زیرا لباس فرم کارمندان یک شرکت یا سازمان، نمایانگر کاری است که آن سازمان یا شرکت انجام می دهد و به گونه ای معرف آن سازمان است. به همین دلیل برای دوخت لباس اداری چه در بخش انتخاب پارچه و چه در بخش رنگ و مدل آن، باید دقت زیادی به خرج داد.یکی از مهمترین مسائلی که در اولین قدم برای دوخت لباس اداری وجود دارد، انتخاب پارچه است. اینکه لباس فرم یا اداری چه جنسی باشد تا هم کارمندان در آن احساس راحتی داشته باشند و هم شکل کاملا رسمی و اداری داشته باشد، نکته ی بسیار مهمی است.

معمولا به دلیل این که در بیشتر ادارات و سازمان ها وسایل سرمایشی و گرمایشی وجود دارد، برای دوخت لباس اداری از پارچه هایی که خنک و سبک هستند استفاده می شود. البته بعضی از سازمان ها هم وجود دارند که برای فصل زمستان و فصل تابستان، لباس فرم جداگانه و مخصوص همان فصل را برای کارمندان تهیه می کنند.

برای دوخت مانتو انواع مختلفی از پارچه وجود دارد، اما هر کدام مزیت و معایب خاص خود را دارند به همین دلیل پیشنهاد می شود که قبل از خرید انواع مانتو، چه اداری و چه مانتو مجلسی به جنس آن دقت نمایید.

برای مثال می توان از پارچه های نخی ، کتان ، کشی ، ریون ، فاستونی ، جین ، کرپ ، فیونا ، ابریشم ، ساتن ، پرادا ، دیور ، کودری ، چرم ، ترگال ، پرشیا و… نام برد. اما باید گفت، که تمام این پارچه برای دوخت لباس اداری مناسب نیستند و باید از پارچه های رسمی، که مناسب یک سازمان یا اداره باشند استفاده نمود.

مثلا یکی از پارچه هایی که مناسب دوخت لباس اداری است، ترگال می باشد. یکی از خصوصیات این پارچه سبک بودن آن است. همچنین لطیف بودن و رنگ ثابت، از دیگر خصوصیات این پارچه می باشد.

همچنین، یکی دیگر از پارچه هایی که برای دوخت لباس اداری مناسب است پارچه ی فاستونی است. از این پارچه هم برای دوخت لباس اداری و هم کت و شلوار و دامن استفاده می شود و یکی از پارچه های پرمصرف برای دوخت انواع لباس فرم است.

 

دوخت لباس اداری

مانتو اداری, مانتو فرم اداری, مانتو فرم شیک

Related Posts

keyboard_arrow_up